Kriyoterapi Uygulaması veya Tedavisi

Kriyoterapi tedavisi veya Kriyoterapi uygulaması, derideki lezyonun sıvı nitrojen ya da argon gazı kullanılarak dondurulması ile iyileştirilmesidir. Siğil, eklem ameliyatları sonrasında, prekanseröz deri lezyonlarında ve erken evre deri kanserlerinde kullanılabilir. Bu işlem basınç altındaki gazın kriyo cihazı ile bölgeye uygulanması yöntemidir. Ani, yüksek basınçlı sıcaklık değişimi ile bölgede hasarlı doku ölür ve vücutta yeni doku oluşumu başlar. Kriyoterapi kanser hastalıkları için de kullanılabilir, bu durumda deriye kesi atılarak invaziv olarak uygulanır. Kemik kanseri, HPV kaynaklı siğiller, et beni, serviks kanseri, prekanseröz cilt lezyonları, erken evre cilt kanseri, retinoblastoma gibi hastalıklarda uygulanabilir. Hasarlı dokunun kesilerek alınması yerine kriyoterapi uygulanması iyileşme süresi, inflamasyon oluşma riski bakımından avantajlıdır.

Kriyoterapi Tedavisi Neden Yapılır?

Açık cerrahi operasyona gerek kalmadan vücutta ölü veya hasarlı dokunun oluşmasına neden olan hastalıklarda bu dokunun dökülmesi ve bunun yerine vücudun sağlıklı dokuyu oluşturmasına fırsat vermesini sağlamak için yapılır Kriyoterapi uygulaması.

Bununla beraber romatizmal ya da dejeneratif hastalıklardan kaynaklı oluşan kronik ağrının yönetilmesi için de uygulanabilir.

Romatoid artrit hastalarında eklem ağrısının azaltılmasında da lokal olarak uygulanabilir.

Spor ya da egzersiz sakatlanmalarında yumuşak dokunun iyileşmesi için kullanılabilir.

Rekonstrüktif eklem ameliyatlarından sonra ağrıyı azaltmak için de kriyoterapi tedavisi kullanılan yöntemlerden biridir.

Deneysel çalışmalarda soğuk uygulanması ile inflamasyon oluşma riskini de azalttığı görülmüştür. Akut yada kronik eklem yaralanmalarında da iyileşme döneminde olumlu etkisi bulunmaktadır.

Kriyoterapi Uygulaması veya Tedavisi

Kriyoterapi Nasıl Yapılır?

Öncelikle uygulanacak bölgeye göre lokal anestezi yapılıp yapılmayacağına karar verilir. Sıvı nitrojen, düşük sıcaklıkta havanın fraksiyonel olarak damıtılması sonucu yapay olarak üretilir. Düşük yoğunluklu, renksiz bir sıvıdır ve suyun donma noktasının çok altında bir donma noktasına sahiptirler.

Kriyoterapi tedavisi cihazları basınçlı kaplarda ve sprey şeklinde uygulanır. Yüksek basınçlı ve soğuk nitrojen gazını dışarı püskürtür. Bu sırada biraz ağrı hissedilmesi normaldir. Kişide radyoterapi uygulanacak bölgede başka bir hastalık da bulunuyorsa lokal anestezi yapılabilir. Siğilin ya da lezyonun büyüklüğüne göre bu işlemin kaç seans yapılacağına dermatoloji uzmanı karar verir.

Kriyoterapi Uygulaması Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

Dermatolojik birçok hastalıkta, kanser hastalıklarında ve ağrı yönetiminde kriyoterapi uygulanabilir. Kişide et beni, siğil gibi deride oluşumlar bulunuyorsa bunlar için de kriyoterapi oldukça etkili bir yöntemdir. Bu tedavinin olumlu etkisinin olabileceği hastalıklar hala araştırılmaktadır.

• Siğil
  • Deri kanseri
  • Prekanseröz deri lezyonları
  • Prostat kanseri
  • Et beni
  • Kondiloma aküminata
  • Deride kararmalar
  • Eklem ameliyatları sonrası ağrı yönetimi
  • Romatoid artrit
  • Kemik kanseri
  • Osteoartrit
  • Serviks kanseri

Bu işlem cerrahi bir operasyon gerektirmemesi ve kısa süreli, seanslar ile yürütülerek dokudaki lezyonların öldürülerek vücudun sağlıklı hücre oluşturulmasına şans verilmesi açısından tercih edilir. Osteoartrit, romatoid artrit gibi hastalıklarda direkt tedavi değildir ancak ağrını azaltılması için yardımcıdır. Et beni, siğil, prekanseröz deri lezyonları için ise tedavi edicidir ve hasarlı dokuyu yok eder. HPV kaynaklı genital siğiller kriyoterapi ile tedavide iyileşme oranı yüksektir ve tekrar meydana gelme olasılığı azdır.

Kriyoterapi Tedavisi Avantajları Nelerdir?

Normalde hasarlı dokunun tedavisi cerrahi kesim ile dokunun o bölgeden alınması işlemidir. Kriyoterapi uygulaması birçok açıdan geleneksel işleme göre daha avantajlıdır.

Minimal invaziv bir işlemdir. Çoğu vakada kesiye gerek kalmadan sadece bölgeye kriyo cihazı ile püskürtme yöntemiyle uygulanır.

Çevre dokuya zarar vermeden sadece lezyon bölgesindeki hasarlı dokunun dökülmesini sağlar. Böylece vücudun immün sistemine sağlıklı dokuyu oluşturması için fırsat tanır ve bu kişinin bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur.

İmmün sistemi güçlendirdiği için kronik inflamatuar eklem hastalıklarında inflamasyon gelişimini azaltabilir.

Siğil benzeri tedavi edici uygulamalarda nüks etme riskini azaltabilir.

Cerrahi operasyona kıyasla kesi yapılmayacağı için anestezi uygulanmasına gerek kalmaz. Yalnızca bazı lezyonlarda lokal anestezi uygulanması doktor tarafından karar verilebilir.

Uygulama sonrası kişiler kısa sürede günlük yaşamlarına dönebilir.

Bu gibi yönleri ile kriyoterapi son zamanlarda dermatoloji alanında sıkça kullanılan bir yöntem olmuştur.

Kriyoterapi tedavisi

Kriyoterapi Tedavisi veya Uygulaması Riskleri Var Mıdır?

Geleneksel cerrahi yönteme nazaran komplikasyon oluşma oranı daha azdır. Yine de her tedavi yönteminde bir risk bulunmaktadır.

1. Serviks bölgesine uygulanmasından sonra ağrı veya kramp oluşumu
  2. Kısa süreli uyuşma hissi
  3. Ödem, kabuk oluşumu
  4. Enfeksiyon

Kriyoterapi’de bu tip komplikasyonların oluşma olasılığı oldukça düşüktür. Genital bölgede bulunan siğillerin tedavisi sonrası irritasyon ve biraz acı hissedilmesi yaygındır. Diğer işlemler için ise sonrasında bir süre uyuşma ve ağrı normaldir. Ancak ağrının geçmemesi veya kızarıklık oluşması durumunda dermatoloji uzmanı ile görüşülmelidir.

Kriyoterapi Uygulamasından Önce Nasıl Hazırlık Yapılmalı?

Kriyoterapi cihazının uygulandığı bölgenin temiz olması yeterlidir. Ek bir ön hazırlığa genelde gerek yoktur. Ancak kanser ya da inflamatuar bir hastalık için uygulanacaksa doktora bu konuda bilgi verilmelidir. Buna bağlı olarak bazı durumlarda lokal anesteziye karar verilebilir. Lokal anestezi yapılacak durumlarda kişi genelde günlük diyetine devam edebilir ancak sindirim sistemini içeren bir operasyon yapılacaksa doktorun talimatlarına göre prosedüre hazırlanılır.

Kriyoterapi Sonrası Bakım Nasıl Olmalıdır?

Kriyoterapi tedavisi uygulanmasından birkaç saat sonra bölgenin kirlenmesi ve enfeksiyona yol açabileceği için bandaj takılabilir. Özellikle genital siğil tedavisi sonrasında kokulu sabunların ve losyonların kullanılması önerilmez. Tedavi sürecinde bu kişilerin cinsel birliktelikten kaçınmaları önerilir. Bölgede iz oluşmaması için direkt güneşe maruziyetten kaçınılmalıdır. Kişi kısa sürede günlük hayatına dönebilir. Duş alırken aşırı sıcak su kullanılmaması, ılık suyla üzerinden geçilmesi kabul edilebilir.

Kriyoterapi seanslar halinde uygulanan bir tedavi olduğu için seanslar arasında bölgenin iyileşme seviyesinin takibi yapılmalıdır. Kişi bir anormallik, geçmeyen kaşıntı, enfeksiyona dönen ödem gibi bir semptom fark ederse en kısa zamanda doktorla görüşmelidir.

Son Gönderiler

Dolgu Estetiği Uygulaması
Yüz Mezoterapisi Nedir?
Hacamat Fiyatları
ozkaya ıletısım
29 Mart 2024
Servet Hocamıza çok teşekkür ederiz , güleryüzlü ve profesyonel ekibinize ayrı ayrı çok teşekkürler , Bornova’ya böyle bir yer çok yakıştı🙏🏼😇
mehmet önal
24 Ocak 2024
Bugün ozon terapi yaptırdım doktor servet beye teşekkür ediyorum. Çok ilgili ve çok kibar bir doktor. İhtiyaç duyan bütün hastalara tavsiye ediyorum. 5 yıldızlı bir otel gibi bir kurum onuda belirtmek istiyorum
Av. Mehmet SUBAY
9 Ocak 2024
Glutatyon tedavisinin 2.seansındayım bu kadar etkili olacağını düşünmezdim ama baya etkili oldu. Emeği geçen doktor beye teşekkür ederim.
Talip Baykal
9 Ocak 2024
Ozon tedavisi yaptırdım doktor bey çok ilgili ve kendimi çok dinç hissediyorum. Teşekkürler